Психологічна служба
Графік роботи - натиснути тут.
У Хмельницькому професійному ліцеї діє соціально- психологічна служба. У складі служби працює:
Практичний психолог Скрипковський Роман Вікторович
УРЯДОВА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ»
15-47
працює цілодобово
Дзвінки є безкоштовними зі стаціонарних та мобільних телефонів, анонімними та конфіденційними.
На «гарячій» лінії:
- надаються інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей, або з питань загрози вчинення такого насильства;
- надається психологічна допомоги потерпілим від домашнього насильства жінкам, чоловікам, дітям.
.
або 116-111(для дзвінків з мобільного).
телефон 15-47«Урядової гарячої лінії»з попередження домашнього насильства
Офіційний вебсайт системи «Безоплатної правової допомоги»(за покликанням: https://legalaid.gov.ua/).
Цілодобова
безкоштовна державна консультаційна гаряча лінія 1545 (далі обрати 3) щодо
безпеки дітей інтернеті, на яку можуть
звертатися діти, батьки та спеціалісти, що працюють із дітьми.
.
Посилання для учнів, викладачів, батьків та гостей сайту
3. Рекомендації для батьків щодо поводження з гіперактивними дітьми
4. Рекомендації вчителям для успішної роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби
5. Рекомендації вчителям щодо попередження та подолання конфліктів в учнівському колективі
7. Рекомендації батькам щодо профілактики агресивної поведінки підлітків
8. Учню про культуру поведінки
9. Зверненнчя учнів до вчителів
11. Запобігання насильстві в сім’ї
16. План_заходiв__iз_запобiгання_та_протидii_булiнгу_та_буд_-яких_проявiв_дискримiнацii_2020
20. Онлайн-шопінг: як не потрапити в пастку шахраїв
Для багатьох залишається таємницею, хто ж такий соціальний педагог та психолог? Спробую вам відповісти.
Соціальний педагог - це та людина в навчальному закладі, діяльність якого покликана об'єднати зусилля сім'ї, навчального закладу, громадськості, для надання всебічної допомоги та підтримки в розвитку і вихованні дітей. Діяльність соціального педагога передбачає взаємодію з дітьми, у процесі соціалізації яких виникають різного роду проблеми. Спілкування з такими дітьми вимагає особливого такту і професіоналізму. Успіх дитини в навчальному закладі, виховання соціально активної особистості, яка вміє приймати самостійні рішення - запорука успіху людини в житті.
Основні напрямки роботи соціального педагога:
1. Перевірка відвідування занять учнями.
2. Складання соціального паспорта сімей учнів.
3. Профілактичні бесіди з учнями, які знаходяться на посиленому психолого –
педагогічному супроводі та їх батьками.
4. Участь в роботі Ради профілактики, адміністративних нарадах, семінари,
педради і т.д.
5. Взаємодія з відповідними службами ( ЦСССДМ, ССД, КМ).
6.Допомога у розвитку індивідуальних здібностей учнів.
7.Надання соціально - психологічної допомоги та підтримки учням, батькам.
8.Охорона і захист прав неповнолітніх.
9.Вивчення умов життя і розвитку дітей, планування та аналіз результативності
соціально - педагогічної роботи.
10.Соціально - правова просвіта вчителів, учнів і їх батьків, профілактика конфліктів,
правопорушень.
11.Проведення благодійних акцій, надання матеріальної, соціальної,
педагогічної, консультативної допомоги сім'ям.
12.Виявлення і робота з неблагополучними сім'ями.
13. Вирішення проблем сирітства та опікунства.
14.Організація відпочинку та оздоровлення дітей пільгових категорій у
канікулярний період.
Соціальний педагог працює з різними категоріями:
• Малозабезпечені, багатодітні сім’ї;
• Сім’ї, які знаходяться в складних життєвих обставинах;
• Учні, які знаходяться на посиленому психолого – педагогічному супроводі
• Учні, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС
• Діти - сироти та діти, які позбавлені батьківського піклування
• Діти — інваліди
• Діти, батьки яких працюють за кордоном (або іншому регіоні країни)
• Діти, що мають проблеми в навчанні, труднощі в спілкуванні, адаптації
• Талановиті та обдаровані
Отже, соціальний педагог - це посередник між дитиною і суспільством, між сім'єю та школою.
Пам'ятайте: "Кожна людина - це книга, треба тільки зуміти прочитати її".
Психологічна служба Хмельницького професійного ліцею працює згідно Положення Служби Системи Освіти України. Її роботу забезпечує практичний психолог – Паламарчук Людмила Вікторівна.
Психологічна служба в своїй діяльності керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чинним законодавством України. Співпрацює з органами охорони здоров’я, соціального захисту, сім’ї та молоді, внутрішніх справ іншими зацікавленими організаціями та відомствами.
В роботі психолог школи керується нормативним актом Етичний Кодекс психолога, який є гарантом високопрофесійної, гуманної, високоморальної діяльності психологів України, здійснюваної залежно від спеціалізації та сфери їх інтересів. Даний Кодекс являє собою сукупність етичних норм, правил поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулюють його життєдіяльність.
Етичний кодекс сприяє більш успішному здійсненню психологами своєї професійної діяльності, допомагає у підвищенні ефективності навчання і виховання учнів, у виконанні функцій, пов’язаних з профілактикою психічного здоров’я, реабілітацією.
Напрями діяльності соціально-психологічної служби
Для забезпечення процесів реформування освіти, сприяння розвитку особистості кожного учня, запобігання негативним явищам в молодіжному середовищі, розв’язання проблем духовного руйнування молоді в ліцеї працює соціально-психологічна служба. Соціально-психологічна служба Хмельницького професійного ліцею діє відповідно до Закону України «Про освіту», до статей 21 («Психологічна служба в системі освіти») та 22 («Соціально-педагогічний патронаж») Закону України «Про освіту» і є складовою системи навчально−виховної роботи у ХПЛ.
Соціально-психологічна служба є структурним підрозділом ХПЛ, створеним із метою здійснення соціально−психолого−педагогічного супроводу навчально-виховного процесу в училищі, виявлення і забезпечення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості майбутнього фахівця.
Соціально-психологічна служба ХПЛ взаємодіє з усіма структурами ліцею, що у своїй діяльності використовують особистісно орієнтовані технології або ж мають повноваження приймати рішення, здатні породжувати значні соціально-психологічні наслідки.
Соціально-психологічна служба ХПЛ здійснює:
- психодіагностичну, консультаційну, корекційно−відновлювальну та розвивальну роботу;
- психологічну просвіту;
- психодіагностику, зокрема, і психодіагностичне тестування вступників до ХПЛ, виявляє їхню психологічну готовність до навчання;
- прогностичну і експертну діяльність;
- консультування адміністрації, педагогів і батьків щодо психологічних проблем навчання й виховання учнів, розвитку їхніх пізнавальних процесів і характеру;
- індивідуальні й групові консультації учнів з питань навчання, розвитку і проблем життєвого самовизначення, самовиховання й взаємовідносин з однолітками й дорослими;
- соціальну адаптацію першокурсників;
- соціально−психолого−педагогічний супровід учнів, позбавлених батьківського піклування;
- організацію інформаційно-просвітницької роботи серед учнів; розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів; залучення їх до різноманітної діяльності за інтересами;
- профінформаційну та профагітаційну роботу з випускниками, їхніми батьками, педагогами, керівниками загальноосвітніх шкіл м.Хмельницького та області;
- професійний та конкурсний відбір кандидатів на педагогічні посади ХПЛ;
- профорієнтаційні консультації для випускників шкіл з питань вступу до ХПЛ;
- організаційно−методичну роботу;
- зв’язки з громадськістю.
Діяльність психологічної служби ХПЛ неможливо відокремити від навчально−виховної роботи ліцею в цілому – вони працюють як єдина налагоджена система. Організаційно-методична діяльність психологічної служби ХПЛ – один з найважливіших напрямів роботи.